AlgemeenHeren van HVL waren on-tour

16-09-2021

Vrijdag 10 september was het zover.
Na een lange periode zonder wedstrijden mochten ze eindelijk weer.
Vrijdag de 10e stond een internationaal toernooi gepland tegen Wolvega en Dronten. We mochten de wedstrijden spelen in het thuishonk van Wolvega, en bij aankomst stond de koffie al lekker te pruttelen.
Veel tijd was er niet, want het was omkleden en warmlopen geblazen. De shirts werden door één van de sponsoren verdeelt, en daar gingen de mannen. De muziekinstallatie werd in gereedheid gebracht, en op het ritme van de DJ werd er lekker warm gelopen en de keeper ingeschoten.

Na de begroetingen vloot de aanwezige scheidsrechter het startsein, en daar gingen de mannen. We begonnen de eerste wedstrijd tegen Wolvega, en de voorsprong was er al snel. Wat een startsnelheden en breaks werden er gelopen, en de punten waren in ons voordeel. Helaas wisten we dat Wolvega op diesel reed, en na het voorgloeien kwamen ook die op stoom. Het bleef gelijk tot de laatste minuut, maar Wolvega wist met 1 punt verschil te winnen.

De 2e partij was tegen Dronten. Hier hadden we de laatste wedstrijd in de hal ook al tegen gespeeld, en toen gingen we met een gelijkspel naar de kleedkamer.
Met die gedachten in ons achterhoofd begonnen we de partij.
Wat gaaf om te zien dat de eerste punten allemaal in ons voordeel waren. uiteraard kwamen ze wel iets terug, maar bij het eindsignaal hadden we toch de winst te pakken.

De laatste wedstrijd was tussen Wolvega en Dronten, en hier ging Wolvega er met de winst vandoor.

We hebben een top toernooitje gehad, en ik kan jullie melden dat het nog lang onrustig bleef in Wolvega.

Dit geeft de burger moed voor de competitie!